Tuesday, October 2, 2007

Air Mata Syawal..

Sayu... hati ini makin sayup
Rindu... terkenangkan desa permai
Wajah ayah bonda bermain di mata
Mengajak ku pulang ke desa
Di hari bahagia hari raya

Lama kutunggu
Bertemu di pagi mulia
Namun tidak kesampaian
Airmata jatuh berlinangan

Kuingin berulang manisnya bersama
Menyambut hari bahgia
Jarak memisahkan rindu pertemuan
Bilakah hasrat jadi nyata

Duhai ayah bonda ampunkan anakanda
Tak dapat beraya bersama
Jauh dari mata dekat dalam jiwa
Teguh kasihku tidak berubah


tadi lepas balik dari smyang tarawikh kat bilik syed, terus aku bukak lagu kat laptop, bukak buku french aku, n wat homework. tp cmne ntah, sambel2 wat homework tu, blhe plak aku teringat kat raye. mmg mase tu, yg aku bukak sume lagu2 raye yg Siti nyanyi, n top of the list is lagu kat atas ni ha.(currently jd lg page aku skrg)
bila dgr lagu ni, teringat la plak kat orang2 kat umah. sedeh gile tak leh raya kat umah thn ni. kalo nk diikutkan, aku ni cam poyo. mcm la thn lepas raye kat mysia.padahal thn lepas raya kat sini jgk..tak homesick cm skrg pon. huhu. ye ah. zaman berubah beb. dulu time suke2 lg. tgh excited lg nk mula hidup kat negare org. raye kat franc ni pon tak kesah. tp skrg ni, aku kesah la plak. tambah2 lg tgk mmber2 aku crite2 pasal nak raya, persiapan yg ade kt mysia. ahh..miss ah suasana ambang raya kat mysia. nampak iklan sana sini. "Promosi" situ, "promosi" sini."diskaun situ diskaun sini". cantik tgk sume iklan2 tu. sini? ade ke? huh. harammm...

pastu td, tgh wat keje, then teringat plak kat umah. tak pasal2, seminit pas tu, ibu call. hah! suke2! jimat2! :P. lame gak borak2 ngan ibu td. aku ngoder barang yg nk suruh ibu pos kat aku sempena raya ni. baju raya la..rempah la...kueh la..segale mende yg aku takde kat sini, kalo bleh sume aku nk mintak ibu hantar. pakai pos laju, 3 hari bleh sampai ah. dijamin selamat. :D

ptg tadi plak, mase rehat antara kelas french n analys, aku melenguh2kan tgn tulis kad2 raya ekslusif yg masaf buat(ekslusif ke? ye ah)..aku ade 7 kad sume nye. kat family dah, kat skolah dah, kat dia ni dah, kat dia tu dah, kat kawan baru tu dah...ade lg baki 2 kad raye. tp aku tk tau nk bg kat sape. blank btol nak tulis kat sape n last2, aku bungkus balik masuk dlm beg. sape2 nak?? sape2 nak, sile la komen kat entry ni, bg kat aku alamat korang, n aku akan wat cabutan bertuah dgn ngamek cabutan no mengikut turutan komen nnti. satu je tau. hoho. bukan sng nk dpt kad raya dari aku, nak2 ade gmbr eiffel tower kat depan tu. dah le aku ni jenis yg tak reti nk hantar kad raya. sape dpt, mmg nasib baek le..satu je tau! kalo aku rajen, aku bg la 2. komen dibuka utk 2 hari je, then aku tutup. lepas 2 hari, alamat anda tak dikire.(aku serius ni..try la kalo tak caye. terbuka utk dalam atau luar FRANCE. aku akan hantar jugak!)

ape2 pon, dlm 2 hari ni, aku dpt 3 call dari org2 yg ingat kat aku. mekaseh mekaseh. at least, ade la jgk org ingat kat aku, nk tanye khabar berita kan. haha. lupekan je kesah lame, lg bahgia hidup begini. :p

Selamat Nak Bersiap2 Raye sume! (aku tgk dari jauh aje...)

p/s: yg call org mlm smlm n ptg td, thnx a lot sbb ingat. u guys good luck in what r u doing rite now kayh! nnti jumpe eh time raye!

No comments: