Thursday, June 10, 2010

I'm bored baby!

Jam kat laptop aku kata, skrg dah pukul 1553 (atleast, masa entry ni ditulis lah). Aku baru je lepas abes meeting dgn bos pasal report intern aku yg kene hantar next week patutnye. So, lepas aku buat² tu, kene la tunjuk kat dia, sebelom aku hantar kat prof uni aku. Yang bestnye pasal bos aku ni, beliau baik gila sbb tolong aku betul²kan ayat, n guide aku sikit². Atleast aku takde la rase lost sgt masa nk buat report ni kan. Dia betul²kan ayat French aku, n jugak grammar or salah eja mane². Bagus bile dia buat camtu, so nanti dgn prof aku yg akan bagi markah utk report, takde la nampak cam cikai sangat. Lama jugak kot aku bincang² n dia komen² pasal repot aku ni. Alhamdulillah dah 80% siap, cume kene tambah sket je utk eksperimen esok n betul²kan sikit n tambah² point sikit. Kire ok la tu. Takde la nnti aku terkejar² sangat wiken ni n minggu depan. So basically, minggu depan minggu last aku intern kat sini, aku akan duduk kat meja n betulkan report aku je selain aku buat slide utk buat presentation 22 jun ni.

Biasenye aku balik pukul 4 stgh or pukul 5, tgk la kalau ade experiment kene buat or ape² ke. Since mcm dari pagi tadi aku mmg dok kat meja buat report je n x jalan² masuk lab, rase jugak kepala macam tepu. Lepas meeting dgn bos tadi, ade lagi 30 minit kot before aku nak balik. Sbnrnye boleh je kalau nk balik terus, tapi mmber pinjam camera aku. So nk tunggu dia pulangkan la ni. Sementara tu aku type entry ni, jadi Nampak mcm aku bekerja sket. Takde la asek sibuk nk cek mail n fesbuk tiap² 5 minit. Tapi bosan gak. Mail n fesbuk takde update. Aku ape lagi, kuarkan phone, n snap² gambar kat meja² bbudak lain kat ofis ni. Dari belakang, masing² mcm tekun je buat keje. Sekali aku amik gambar…


Nampak rajin n tekun je semua………….tapi
.
.
.
.
.
.














Pierre mmber se intern ( tapi budak mechanic ) dgn fesbuk n chat




Nawal (akak PhD dari Thailand yang boleh kecek kelate, aku pon kecek kelate je la ngan dia. Gile seronok, org lain ckp French n English, ktorang layan speaking Kelantan. Haha) tgh main messenger.


Martin brader PhD from Austria. Dia ni je kot yg btol² tgh buat keje/membaca. Dia baru sampai 2 minggu lepas, so bnyk la dia nk kne bace. Same je, aku pon dulu first two weeks dok baca document je nk kne fahamkan research yg ktorang kene buat.


Aku? Sah² la tgh dok type ni n stalk² blog org. haha. what do u expect? dah kol 4 kot. panas lak tu. ngantok ah mata. baik buat keje berfaedah dari tido. Selamat hari khamis nak masuk jumaat!

Ps: TGV ni bg aku harapan je lah.......mensampah.

3 comments:

victoire said...

Kim salam laa ke Encik Batu tu..
TGV ni bile laa nak buat hal

Mr A said...

esok aku kem slm..
TGV tu mmg selalu je elok xde hal

victoire said...

Cam mane, TGV dah bagi good news? ;p