Sunday, March 29, 2009

Vantage

seksa ade test agaknye dah abes kot. aku rase minggu lepas minggu last aku test, n ade dua minggu lagi bfore cuti utk April start. n completely have no idea nk buat ape spnjng cuti tu selain lepas pg Masaf games.

minggu ni ekceli agak bengang dgn tokey kedai repair komputer nih. aku ade lagi satu lptop yg rosak sbb takleh nk on. masalah ni dari tahun lepas lagi n aku antar kat kedai tu utk repair. dia kate maybe masalah processor. dekat sbulan jgk dia pegang lptop aku n last² tu je dia ckp. padahal every week spnjng sbulan tu aku pg kedai dia n dia jnji nk siap minggu depannye. mane tak angin aku. umah aku ngan kedai dia tu bukannye seblah nyeblah. mau stgh jam jgk nk pg. dah tu, bile dah pg, selalu bg jawapan hampe. last² aku fed up, aku amek je balik lptop aku tu n simpan smpai skrg. then, lepas aku dah beli processor baru utk dia pasang; bukannye murah processor tu. since aku dah beli, so last week aku pg balik kedai tu n mintak dia pasangkan.

dengan muke tebal aku masuk balik kedai tu. n dia masih igt aku rupenye walopon dah 6 bulan aku x jejak kaki kat kedai tu. igt plak daya ingatan pakcik ye. n yg bestnye, dia still igt problem lptop aku; processor rosak. so aku bg kat dia n suh dia pasangkan since dia kate dulu, tu je solution. this time, dia buat lagi. dia jnji dia kate, esok awak dtg la...boleh siap. esoknye aku dtg, tak siap² jgk. penat tau aku rush dari kelas nek tram pg bandar time lunch just nk pg amek, tp tak siap jgk. dia kate awk dtg nnti ptg pkol 6. so lepas kelas kol 6 jgk, tgh penat² ni aku gagahkan gak diri pg bandar lagi skali nk amek. damn, again x siap lg. dia kate ESOK. aku sbb dah slalu kne ngan dia, esoknye aku tak pg, tp aku call je tanye. n dia kate dah siap, n bleh dtg amek ptg. aku pon dah berbunge riang rr sbb dah terbyg² nk men photoshop dlm lptop tu.

aku pon pg la. n wth, TAK siap lagi jgk. n ade problem lain. dah pasang processor baru, STILL tak hidup lg lptop aku. duh. dia kate bukan mslh processor plaK;. rase nk marah² je pakcik tu tp nk buat cane. kang dia kate ape foreigner biadap plak. so aku tinggal lg lptop aku sbb dia kate dia nk go tru skali lg. then sabtu lepas aku pg tgk, dia kate motherboard plak rosak. aku dah buat muke toye je tak layan. aku amek lptop tu n byr service n blah. bek aku bwk balik lptop ni n kat mysia nnti ade ramai agi tauke² yg bleh repairkan.

so agak kacau jgk weekdays aku. n smlm aku kuar agi ngan senior². since Zayd nk pg Le Havre utk praktikal dia, ktorang buat last dinner kat japanese restaurant feveret beliau. aku tak tau pon wujud tmpt ni n nmpk sgt cool kalo nk compare ngan japanese restaurant lain yg ade kat sini. aku pon kire² balik, agak² dekat sploh japanese restaurant jgk kat Bdx ni. wahahahah




dah abes mkn, gerak plak pg cinema tgk citer baru Sandra Bullock n Clive OWen. aku pening sket tgh citer tu sbb in french, so ade bbrape bnde yg aku tak phm. ktorang tgk version french sbb ade Adrian french ikut skali. (note: ade dua org Adrian, sorang french, sorang malaysian). then balik dah agak lewat, tp takleh tdo. memekak la aku sorang² ngan baby baru neh. HAHa. aku ni beginner je. tangan pon saket² agi nk maen. tp ade hasil la. at least dah bleh men satu or dua chord. ekceli start minat men gitar ni sbb tgk mmber² aku len bleh maen. aku stakat men piano je, dah bosan. dah lame pon tak sntoh keyboard tuh. so skrg tukar angin plak nk men gitar. heheh. jeles² ngan mmber leh men gitar punye pasal. KAH KAH. then tadi plak, sbb smlm g tgk sandra bullock, aku tetibe ptg tadi aku tgk balik citer Lake House. sandra bullock n keanu reeves. ni antara feveret film of all time aku lah selain Xmen Trilogy n twilight n a walk to remember. KAH KAH. tibe² dok jiwang² plak tgk citer ni. camni la org single, nk bjiwang pon kne tgk muvi je la..;




ps: bile melantak tak igt dunia sushi tu, terigt last year time balik mysia, aku ngan Khairi melantak sushi kat Pavilion KL mcm org tak mkn setahun. lawak je. cashier pon tkjot tu bill utk 2 org mkn. hik hik

10 comments:

victoire said...

ohh.. jom summer ni kte pekene buffet sushi lok.
lagi layan. aku jupe dh 2, 3 spot hk best. hehehe.

ganah molek kite hari tuh.
yg mkn byk sbb lepak lame.
lepak lame sbb kan arituh ujan.

aku ingat kat malaysia je ade prangai bengong,
skali kat france pon ade jenis servis bengap gitu

Mr A said...

jom set. aku pon ade dgr spot² best yg buffet ni. nmpk gaye kne ari time hujan lagi la...baru bleh mkn lelame. HAHAHHA

service sini cam haprak. aku rase tesilap masuk kedai kot. ni kedai pak arab. kalo kedai french rasenye ok. huhu. ape la naseb

farish izaryl @izreez said...

wah sedapnye mknn tu.cm mknn jepun erm bento ek:p

wan norfarahain said...

ewaaahh..
maen gitar ye, pacik??
cool seyh~

Mr A said...

rizz - kat Mysia pon ade jugak kan..

farah - cool ke? aku maen x reti lagi ma. baru nk bjinak² anak ayam. HAHAH. ko mesti da tererr kan? meh ajar beta meh!

haha said...

a walk to remember?
wahhh~~
im impressed!
tak sangka !

Mr A said...

erk. knape impressed? rasenye ramai je org ske movie neh. hmmm...citer dia best kan, mesti rr igt. HAHAH

victoire said...

heh, patut laa.
bakpe laa mu g cari pasal masuk kdai pak arab.
aku benci orang arab sbab gini laa.
bukan semua, tapi sebahagian besor gini.
kaki penipu, nok kaut untung je keje.
huhu.

acai said...

Salam ash,

Waaaaaaa, lama giler tak dengar khabar..moga sihat2 orang jauh kat sana ye..:) sejak delete blog lepas tu rasa nyesal plak sebab kat situ byk link member2 lain,haha..*bengong..thanks sudi singgah blog acai yang tu ye..

sbnrnya itu blog utk job sampingan acai tu je,hehe..tak jadi personal blog sangat..:)

takpelah ash, kat mesiapun bleh betulkan,hehe..ramai je otai2 bleh tolong,keke...nnti balik mesia blehalh join nak melantak sama ek,hehe..:)

Mr A said...

kriey - tu le pasal. jnji manis bukan main ngalahkan gule melake..huhu

acai - waaaa....;dah jd photographer smbilan ek??? bro lawa la shot. kne bljr ni nk amek gmbr plus photoshop skali. HAHHA. nk melantak same ke sushi tuh? =D. ktorang mkn kalah singa lapar...larat?