Tuesday, July 29, 2008

Ayuh kembali ke sekolah yok!


back to school for the third time after spm. so far kan, aku rase every year sejak aku kuar SESMA 2005, aku x pnah miss lawat skolah balik. 2006 dtg, 2007 bfore fly dtg, n this year pon dtg lg. so pg tadi dari kemaman aku amek bas g KT, n kat sane my dear old friend Izzu amek kt stesen n along with Pdah, ktorang bertige balik la skolah buruk tu. hahah. bukannye ape sgt pon g skolah, amik sijil spm n sijil GCEO 1119 for english, then berjam2 dok borak2 dgn segale cikgu, n waktu ptgnye lepak2 lak ngan bdak2 f1 mase aku f5 dulu. skrg ni diorang dah f4 la...best sbb diorang igt ktorang lg, so lepak2 n most of them bdak2 band. this year puas hati sket sbb leh amek2 gmbr diorang. thn lepas aku sengal lupe bwk camera. hahah. puas hati jgk sbb thn ni bleh lepak lama dgn Angah, pet bro aku till now. dah besar adik aku sorang ni ha..

bnyk bnde dah brubah kat skolah ni. sblom masuk gate skolah je dah terkejut sbb masjid depan skolah yg dulu ktorang slalu buat smyag jumaat tu dah jadi besar gdabak! kalo dulu, kalo dtg lmbt alamat kne smyag kt luar rr tgh2 ari buta tu kan. tp skrg ni aku rase, mmg terlebih muat kot. untung bdak2 zaman skrg....pastu ade plak bnde pelik2 lg kat skolah aku dulu. kantin pon dah besar, dewan makn pon dah upgrade dia punye mknn. bapaknye best lah. tp tu pon diorang ni mcm tak brsyukur lg. mase borak2 dgn cikgu2 td, sume dok komplen pasal bdak2 skrg yg dah mcm maken mls, pastu lak mslh disiplin teruk especially f4(which i consider it as normal, nanti naek f5 diorang insaf la tu.....HAHA). ni pon cikgu kaunselor dok ajak2 ktorang bagi ceramah kat bdak2 f4 ni. adeh cikgu, kalao ramai2 sy pg cikgu yerk!

so dgn camera yg ade, kerje pon dok snap2 je la. n mase ptg tu junior2 aku lak yg pgang dok amek2 gmbr. biarlah..bukannye kne byr kodak pon. digital made easy. =D


my first shock mase smpai KT pg td. ntah bile la ade bangunan ni..dulu takde pon. kosong je...HAHA


tgk kelas yg paling atas hujung blah kanan tu..tu la kelas aku mase f5 dulu..5UA batch 2005


kat dataran wif Pdah


dulu they used to call this as 'laluan gajah menyusur'..aku pon x tau nape. dulu ni besi buruk jugak...skrg dah lawa..laluan pg hostel..


zaman aku dulu takde bnde alah cam tower ni. dulu besi buruk n zink genti buruk..


surau skolah yg besar~ sini la tmpt ngaji, tmpt tdo, tmpt lepak, tmpt wat usrah, tmpt study jgk mase zaman2 skolah dulu...nostalgic giler..


in the surau after zohor prayer. smpat lg posing..memory beb


kesian katak ni . aku tak tau la junior2 aku dok kejar2 katak ni dlm longkang. Angah yg snap gmbr ni...


dlm bilik band buruk nih. ntah cane aku posing leh nmpk lak lmak2 bwh dagu tu...(credits to Izzu)


cenderahati dari SDAR mase wind orch 2004 pon ade lg tgntung. terharu seyh. ade lg gmbr aku kt situ..huee


igt agi dulu mase wind orch sbp comp, aku dgn Zatie gune ni la utk mute trumpet ktorang. lawak gile..dah le plastik! sekeng sungguh~


tjumpe mnarik lak aku tgk bnde ni. melekat kat pintu bilik band tu..


Pdah me n Izzu..tibe2 rindu bas skolah. naseb la ko bas, glamer tak pasal2 ari ni


Angah n me take-1 ..aisey silap pose rr...tak pasal2 gelak lak..HAHA


take-2


Angah n me (pic taken by Izzu)take-3

dah 3 thn tinggal skolah, bdak2 pon dah brubah. dulu kecik2, skrg ni pon kecik jugek, tp dah besar la sket. kpale diorang dah matang x mcm dulu. borak pon dah tak mcm dulu tp still bleh gurau2 lg. skolah aku pon mase zaman aku dulu, kaler pink putih, skrg dah kalerful warna warni. well, things changes rite? bnde tu mmg xleh thn pon..so kne accept n adapt je la dgn bende tu. ntah bnde ape aku ngarut pagi2 buta ni pon ntah la..HAHAH..korang layan je la gmbr2 tu. saje nk kongsi nostalgia lame...huee..i;m sure u guys do have one also rite? =D

p/s: sambel2 update ni dok tgk citer Kelab Wayang Gambar. best. citer ni wat aku terigt balik zaman2 hostel. aku rase dulu pon aku pnah ckp pasal drama ni. ulang tayang lagi....Astro ni dah kurang drama ke ape?? haih~

10 comments:

shinichi said...

oit alang2 mari sesma tu
singgah aa rumah aku

victoire said...

gajah menyusur tuh name standard dia..
mane2 pon panggil gitu rasenye.
err, pdah tu yang interview JPA 1 grup ngan aku rasenye.
kim salam aa..

Mr A said...

duang - mane la aku tau mane umoh mu bro...HAHAH

K - ows..mmg gtu name dia eh? hueee..ye aah, pdah tu r. takdop laen doh. hahah..iA..

Anonymous said...

hoohoo..
laen gile skola kau..
dulu pnah pegi..cm burok je ghupenye..upss..heh heh heh...
suda warne warni skng..+,sengeh ta sudah..eh..jupe angah..haha..mcm2 gaye btol..

Mr A said...

aah..dah ceria2 dah skolah tu. hahah...skrg dah lawa weh. x bughuk dah,,,
dah jumpe angah mcm2 gaya rr. lepas rindu beb

dancing queen♥ said...

slame pg sesma, xpnah g blk band dah, sbb asik kunci je. nak tgk jugak bendalah plastik mase men lagu ross roy tu. nostalgic habes. ngeh! ingatkan conical flask ko amek kat ne td. hahaha.tp mmg siyesly rindu. trumpetku yg satu. aduh *walopon milik skolah*

Mr A said...

hahah..bnyk la ko punye conical flusk. conical flusk pon tak mhl mcm plastik ni tau. hueeee
aku balik mmg x miss lawat bilik buruk n tiup trumpet buruk tuh. =D

Bash said...

pdah!! thats my pet bro.. wat a small world..:D

Mr A said...

yEAH...uve mentioned it onced dulu...=D

@xiM said...

owhh..so you are SESMA Alumni la nih kiranya..

:)