Wednesday, July 18, 2007

HOme SweeT HomE

so good can be at home!!! haha. korang tau tak aku ni malas nk menaip pasal perjalanan aku balik mysia ni??? sbb kat paris panas, aku jalan pon berpeluh gile2. huhu.
citer sket2 je la eh.
hari sabtu lepas, pkol 1130, aku, Fariz, sin wui n syed jalan kaki dari moliere pg gare. punye la panas nk mmpus kan smpai berpeluh2. dah le bawak bagasi yg berat+besar cam hape tgh2 hari camtuh. sabar je la. syed ngan sin wui ascot kitorang dari moliere. credit la kat korang eh! thnx alot!
sampai2 je gare, mmg nasib baik bcoz lagi 3 minute train to strasbourg ade. ekceli, ade yg kol satu punye, tp sbb mls nk tunggu, aku ngan fariz terus naik je. kesian kat syed n sin wui teman kitorang. naik je train, n off to strasbourg. sampai strasbourg awal dari yg dijangkakan. so, sbb still awal plus lapar yg amat, berjalan2 lah lagi aku n fariz masuk bandar strasbourg carik kedai mkn. dah jumpe satu kedai tu, aku order je spagheti bolognais satu. best jgk. bnyk lak tu. lepas mkn ciao.
tgh2 tunggu TGV, tibe2 lak nmpk Yana, Farah n Hanis. ceh, rupenye diorang satu train ngan kitorang. ahah. bgus gak. ade gang nk jnjalan kat paris nnti.
sampai paris di Gare de l'est, terus carik metro ke gare du Nord, letak beg kat situ. then, pg le jnjalan paris bersama 3 org wanita itu. hahah
mule2 attack eiffel tower, but ramai sgt la org coz ari tu national day diorang. so malas ah. then pg mane lg ntah aku pon lupe. berrjalan sampai penat2, mlm tu balik smule ke gare du nord, n kitorang sume brkumpul kat situ, sume dak PEKOM3 n JPA utk gerak same2 pg Charles de Gaulle Airport. kitorang punye flight esok paginye, kol 730, so kene tido kat airport ah mlm tu. kitorang sume ade 2 flight, that means ade 2 group ah. aku skali ngan group dak2 PEKOM 3, naik flight ke zurich dulu n tukar MAS ke mlysia. lagi satu flight pg bahrain, n then mlysia. kitorang 2 group berpisah dlm train yg memisahkan terminal CDG1 n CDG2.
ekceli, 15 hb tu besday Farah, so dlm pkol 2-3 pagi kot, kitorang wat surprised utk Farah yg tgh tido. ni sume keje 'abg' dia ah..mr Farid. hik hik
esoknye, kol 530 dah siap2 nk check in. lepas check in, masuk flight 'SwissAir' n off to Zurich. tak lame pon. 40 minute je. aku tdo je dlm flight tu coz ngantuk yg amat.
sampai Zurich, ade lgi mase 3 jam before kitorang punye flight ke mysia.
sementara tunggu flight tu, aku, tailoi n fariz jln2 kat duty free punye tmpt. nothing much interesting. in fact, lagi mhl ade la. after 3 hours, check in flight, and off to mysia. spnjang 12 jam dlm flight tu, aku tak ingat pon aku ade ade tido ke tak. tp rasenye mcm tak tido pon. aku layan muvi je dlm flight tu. mmg tak habis ah. sambil mkn, smbil tgk muvi. kalo seminggu mcm tu kan, mau naik berat badan aku.
sampai di KLIA awal dr jangkaan. aku suruh parents aku amik pkol 7 30-8, but flight reach mysia pkol 6! huhu. takpe. ade sket mase nk rileks2 kat klia tu. aku terus beli hotlink starter pack, n terus call ibu suruh dtg. n after that, terus call bdak kat ipba tu. tk bgn tido lg minah tu! nasib baik aku kejut. haha.
dekat pkol 8 cmtuh, parents aku sampai n terus kitorang pg KL. i had my first roti canai with teh tarik! feel soooo good sbb dah alme tak mkn. hehe. after that, pg jumpe atok kjp kat cheras/ampang, rehat2, n off to terengganu. ekceli plan nk jnjlan KL, nak usha laptop, but cancel ah sbb dah lmbt. lagi pun aku penat. ayah ajak pg len kali. takpe. best jgk...sampai terengganu mlm lebih kurang, n aku pon takleh tido sbb jetlag.
dah 4 hari jetlag, takleh tido, n then dekat2 subuh baru tido...
skrg ni tgh pening lagi nk buat ape kat Mysia...ade idea???

3 comments:

Anonymous said...

ahaii..kanToi la plaK bGn lambat..takpe 7h15..awal ag tym tuu...hekx~

moon said...

ash ni dok trengganu ke?

Anonymous said...

waaaa.ku pun ta buley tdo mlm.siang br na tdo.eh.tu r.ape ye na buat.shopping ku suda.wakakak.anda bjalan la jmpa rakan2 anda.pegi semua tmpt yg na pegi smntara wktu masey ade.ahahah.eyh.sultanah asmaa g france ke ha?when n which part of france?na tingokk!